Extra informatie bij inschrijving

Na de inschrijving bij jouw apotheek ontvang je informatie die voor jou van belang is als nieuwe klant. Die staat hieronder beschreven.

1. Een persoonlijk gesprek aanvragen

Wij geven je graag een persoonlijk medicijnadvies. Bijvoorbeeld over het gebruik van jouw medicijnen in combinatie met zelfzorgartikelen, een gewijzigde situatie of bij vragen over veiligheid. Onze Service Apotheken hebben hiervoor een spreekkamer beschikbaar. Bel of e-mail jouw Service Apotheek voor een afspraak. Of maak direct hier een afspraak.

2. Controle van medicatie

Wij controleren altijd of het voorgeschreven medicijn bij jou past. Ieder mens is uniek. Past het bij de medicijnen of zelfzorgproducten die jij al gebruikt? Is er een overgevoeligheid bekend? Is de dosering en toedieningsvorm juist? Als het nodig is, overleggen wij met jouw arts. Dit noemen wij medicatiebewaking.

3. Bereikbaarheid, ook buiten openingstijden

De actuele openingstijden van jouw apotheek vind je op onze website of in de Service Apotheek-app. Kies je apotheek en check de openingstijden. Veel apotheken hebben zelfs de beschikking over een afhaalautomaat, wat betekent dat jij ieder moment van de dag jouw medicijnen kan ophalen. Wist je dat je met de Service Apotheek app 24/7 je medicijninformatie bij de hand hebt?

4. Thuisbezorgen

Op verzoek bezorgen wij de medicijnen die voor jou klaar staan. Ben je verhinderd of komt het even niet zo goed uit? Laat het ons op tijd weten. Ook kun je jouw zelfzorgartikelen direct mee laten bezorgen, wel zo handig! Informeer bij jouw apotheek naar de mogelijkheden.

5. Privacy

Jouw privacy staat voorop in de apotheek. Alle medewerkers van de apotheek hebben, net als jouw arts een beroepsgeheim. Jouw recht op bescherming van persoonlijke gegevens wordt door ons gewaarborgd. Apotheken zijn verplicht om informatie op te slaan voor het belang van jouw behandeling. Klik hier voor meer informatie.

6. Compliment of klacht?

Jouw mening is belangrijk! Wij zijn altijd op zoek naar verbetermogelijkheden en daar betrekken wij jou graag bij. Ook horen we graag waar je tevreden over bent. Op onze website kun je uitgebreid je mening achterlaten. Ook onze Service Apotheek-app kun je beoordelen in de AppStore en Play Store.

7. Apotheekkosten

Een groot deel van de medische zorg wordt vergoed door je zorgverzekeraar. Toch komt het veel voor dat je voor je medicijnen of voor de begeleiding moet betalen of de kosten moet voorschieten. In de eerste plaats betaal je de meeste zorgkosten uit de basisverzekering zelf tot het eigen risico vol is. Er zijn ook zorgkosten die niet van het eigen risico af gaan. Vergoedingen uit aanvullende verzekeringen gaan ook niet van het eigen risico af. Daarom is het belangrijk om je polis goed door te nemen. Lees meer over mogelijke kosten bij medicijngebruik op deze pagina.

8. Leverings- en betalingsvoorwaarden

Wij hebben onze kwaliteit en levering hoog in het vaandel staan. En doen er alles aan om jou als klant tevreden te stellen. Wil je meer weten over onze leverings- en betalingsvoorwaarden, klik hier.

9. Oude medicijnen? Lever ze in!

Na de vermelde houdbaarheidsdatum is de effectiviteit van een medicijn niet meer gegarandeerd. Dit geldt ook voor medicijnen die te warm (boven 25 graden) of in het zonlicht zijn bewaard. Gooi oude medicijnen of medicijnrestjes niet in de vuilnisbak. Spoel deze ook niet weg in de wc of wasbak. De stoffen in deze medicijnen kunnen de kwaliteit van ons drinkwater beïnvloeden. Daarnaast kunnen deze medicijnresten een effect hebben op planten en dieren. Vraag aan jouw apotheek waar je ze in kunt leveren. Dan worden ze op een verantwoorde manier verwerkt en afgebroken. Wil je nog meer weten hierover? Klik hier.