9 jaar op rij de hoogste klanttevredenheid!

In 2024 behaalden wij voor het 9e jaar op rij de hoogste klanttevredenheid onder apotheken in Nederland! Onze klanten waardeerden ons in 2024 met een 8,6 gemiddeld. Dat vinden wij top!

Wat is het tevredenheidsonderzoek?

Klanten van de apotheek vullen een vragenlijst in. Deze vragenlijst is ontwikkeld door diverse zorginstanties en wordt ‘PREM’ genoemd. In de vragenlijst wordt gemeten hoe tevreden iemand is met de zorg van de apotheek. de uitkomst van deze vragenlijst is een rapportcijfer voor de apotheek tussen de 1 en 10.

Lees meer over het jaarlijkse tevredenheidsonderzoek 

Wat zijn de resultaten?

101.000 mensen vulden de vragenlijst in. Dit jaar waardeerden onze klanten de Service Apotheken met een 8,6 gemiddeld. Dat is top, maar dit betekent natuurlijk niet dat we achterover kunnen leunen. Klanten gaven aan dat we ons op de volgende punten nog kunnen verbeteren:

  1. Privacy aan de balie
  2. Veranderingen van verpakkingen
  3. Informatie over kosten en tarieven

Bekijk de resultaten van ons tevredenheidsonderzoek 

Hoe verbeteren we de S van service?

Met jouw antwoorden verbeteren we onze zorg voor jou en andere klanten. We zoeken altijd naar manieren om onze service beter te maken. Zo hebben we door het PREM onderzoek geleerd dat klanten meer privacy aan de balie willen. Ook is meer uitleg gewenst als de verpakking van het medicijnen is veranderd. Hier hebben we onze informatie op aangepast.

Uit het onderzoek blijkt ook dat klanten het meest tevreden zijn over het contact met de apotheekmedewerkers en onze services. Daar zijn we trots op!

Meer weten wat de S van service betekent voor jou? Klik op de link!