Zo kan je makkelijk alle informatie vinden in het "Mijn apotheek" menu. Heb je een andere apotheek nodig? Tik dan op "Kies een andere apotheek".
Heb je een vraag? We helpen je graag. Op deze pagina vind je het antwoord op de meest gestelde vragen.
Staat je vraag er niet bij? Neem dan even contact met ons op. We helpen je graag.
Je kunt je vraag op de volgende manieren aan ons stellen:
Bij Service Apotheek denken we elke dag na hoe we leven met medicijnen makkelijker kunnen maken. Dat doen we samen met meer dan 500 aangesloten zelfstandige apotheken. We staan voor service in alles en voor iedereen. Of het nu gaat om medicijnen, zelfzorgmiddelen of persoonlijk advies. Wij staan voor je klaar. Je bent altijd welkom. Ook zonder afspraak.
Schrijf jezelf gemakkelijk in bij een Service Apotheek bij jou in de buurt via dit het digitale inschrijfformulier. deze vind je hier. Je kunt natuurlijk ook even binnenlopen, we helpen je graag.
Het is handig om bij je inschrijving ook toestemming te geven om je medicijngeschiedenis op te vragen. Dan wordt je dossier gemakkelijk overgezet van je oude naar je nieuwe apotheek.
Is er iets veranderd in je situatie? Zijn je contactgegevens bijvoorbeeld gewijzigd? Geef dit dan gemakkelijk door via de Service Apotheek-app. Je kunt ook even bellen, e-mailen of gewoon even binnenlopen.
Wist je dat je apotheek de enige zorgverlener is waar je zonder afspraak binnen kunt lopen. Loop gewoon even binnen, je bent welkom!
Wil je een vast moment afspreken? Dit kan natuurlijk ook. Je kunt een afspraak maken door even te bellen, mailen, een bericht te sturen via de app of door gewoon even binnen te lopen. Ook bieden veel Service Apotheken de optie om een afspraak in te plannen. Dit doe je via afspraak.serviceapotheek.nl
Met een persoonlijk dossier heb je inzage in je medicijnoverzicht, waar je ook bent. Ook handig in het buitenland. Je bestelt er herhaalrecepten en geeft wijzigingen door. En alles wat jij invult, controleren wij op veiligheid! Bijvoorbeeld als je andere medicijnen toevoegt, of zelfzorgproducten.
Gebruik je het dossier in de Service Apotheek-app? Dan heb je alle belangrijke informatie over je medicijnen bij de hand. Download de Service Apotheek-app hier!
Voor het aanmaken van een persoonlijk dossier klik je op de website van je Service Apotheek rechtsboven op ‘Inloggen’. Je gebruikt hiervoor je DigiD: dan is je identiteit officieel bevestigd en heb je meteen toegang tot je gegevens. Het is ook mogelijk gebruik te maken van DigiD Machtigen.
Heb je vragen? We helpen je graag. Online én in de apotheek.
Gebruik je medicijnen en heb je hier een vraag over? Stel deze dan aan je Service Apotheek. Loop gewoon even binnen om advies te vragen. Of stel je vraag via de Service Apotheek-app.
Ben je 70 jaar of ouder en gebruik je 5 of meer medicijnen? Dan kom je misschien in aanmerking voor een ‘Medicijn-APK. Dit is een gesprek met je apotheker waarin je samen kijkt of je medicijnen nog bij jouw situatie passen. Je kunt tijdens dit gesprek al je vragen stellen. Ook kijk je samen met je apotheker of je medicijngebruik nog beter kan. Wil je meer weten? Klik dan hier!
Nee, Gebruik nooit medicijnen na de uiterste gebruiksdatum of bewaartermijn. De veiligheid van je medicijnen is dan niet meer zeker. Op de verpakking staat aangegeven tot wanneer je het medicijn mag gebruiken. Meer informatie vind je hier.
Lever je oude medicijnen of medicijnen die je niet meer gebruikt in bij de apotheek. Gooi ze niet in de prullenbak. Dat kan namelijk schadelijk zijn voor het milieu. Spoel medicijnen ook nooit weg. Dit kan schadelijk zijn voor het drinkwater. Zo zorgen we samen voor een betere wereld. Medicijnen horen bij ‘klein chemisch afval (kca)’, Je kunt ze ook inleveren bij de milieustraat van je gemeente.
Bijna alle medicijnen kunnen worden geleverd door je apotheek. Mochten medicijnen niet op voorraad zijn of een langere levertijd hebben dan krijg je hier een persoonlijk bericht over. Ook wanneer geneesmiddelen niet worden verstrekt door je apotheek, ontvang je hiervan bericht.
Je online medicijnaanvragen worden direct doorgegeven aan je apotheek. Je apotheek stuurt de factuur door naar je zorgverzekeraar. Je krijgt een factuur toegestuurd als je verzekeraar een bepaald medicijn niet vergoedt of als je een eigen bijdrage moet betalen. Wil je weten of je medicijn vergoedt wordt? Jouw apotheekteam kan dit voor je controleren.
Bezorgen is voor ons geen probleem. Ben je slecht ter been of lukt het niet om bij de apotheek te komen? Of vind je het gewoon fijner als de apotheek de medicijnen bij je thuisbezorgd? Dan brengen we op jouw verzoek de medicijnen bij je thuis. En alle zelfzorgproducten die je normaal bij ons in de apotheek koopt, laat je ook gewoon mee bezorgen.
Ja, je apotheker controleert elke dag de recepten. Bijvoorbeeld of je nieuwe medicijnen samen gaan met medicijnen die je al gebruikt. Ook wordt er gecheckt of er een overgevoeligheid bekend is en dat de dosering klopt. Klopt er iets niet? Dan nemen we contact op met je huisarts of specialist.
Voor het aanmaken van een persoonlijk dossier klik je op de website van Service Apotheek rechtsboven op ‘Inloggen’. Je gebruikt hiervoor je DigiD: dan is je identiteit officieel bevestigd en heb je meteen toegang tot je gegevens. Het is ook mogelijk gebruik te maken van DigiD Machtigen.
Wanneer je je DigiD gegevens vergeten bent, kun je via www.digid.nl je gegevens opvragen. Kom je er niet uit? Neem dan even contact op met onze klantenservice. Zonder DigiD kun je online geen bestellingen plaatsen voor herhaalmedicatie en geneesmiddelen.
Bij Service Apotheek zijn je gegevens veilig. De online omgeving waarin je gegevens staan voldoet aan de hoogste eisen voor beveiliging en privacy. Je gegevens zijn alleen zichtbaar voor mensen die deze ook echt nodig hebben. ook mag je dossier alleen met jouw toestemming gedeeld worden.
Ons uitgebreide privacyreglement lees je hier.
Je apotheker krijgt niet automatisch alle informatie van je behandelaars. Ook denk je er zelf misschien niet altijd aan om alles door te geven. Toch is het belangrijk dat bepaalde zaken bekend zijn bij je apotheek, omdat ze van invloed zijn op jouw persoonlijk advies over medicijnen, hulpmiddelen en zelfzorgproducten.
Welke informatie is belangrijk om door te geven?
Service Apotheek is er voor jou, daarom horen we graag jouw mening! Heb je een vraag, idee, tip of vind je dat iets beter kan. Laat het ons weten. Kom langs in de apotheek, bel, stuur een e-mail of vul het contactformulier van je apotheek in.
Je kunt je vraag ook via onze Social Media stellen natuurlijk, maar houd hierbij wel rekening met je eigen privacy en vertel niet over je medische situatie.
Ben je ontevreden met Service Apotheek. Bespreek dit met ons, we komen graag samen met jou tot een goede oplossing.
Wanneer het niet lukt om samen tot een oplossing te komen kun je een klachtenbemiddelaar van het Bemiddelingsbureau Apotheken inschakelen. Dit is een onafhankelijke partij die voor je kan bemiddelen. Alles wat je bespreekt is vertrouwelijk.
Klik hier voor meer informatie over de Klachtenregeling voor apotheken.
Staat je vraag er niet bij? Neem dan even contact met ons op. We helpen je graag. Je kunt je vraag op de volgende manieren aan ons stellen: