De Service Apotheken in Ede zijn met elkaar verbonden in één maatschap met meerdere eigenaren. Hierdoor vindt verregaande samenwerking plaats. Regelmatig overleggen onze apotheken met elkaar of van alles af te stemmen. Het voordeel daarbij is dat efficiënter gewerkt wordt, waardoor minder tijd nodig is voor administratieve taken en meer tijd over is voor de patiënt. Deze tijd zetten we zowel in aan de balie, als ook achter de schermen in de vorm van medicatiebeoordelingen en projecten ter verbetering van zorg voor patiënten.
Waarin wordt zoal samengewerkt? Een aantal zaken hebben de apotheken niet meer allemaal apart. Zo is er een gezamenlijke bezorgservice, wordt bij tekorten van medicatie als het kan onderling aan elkaar geleverd en is er één kwaliteitssysteem voor alle apotheken. Daarnaast wordt ook zoveel mogelijk de service met elkaar afgestemd. Alle openingstijden zijn bijvoorbeeld gelijk, maar ook de afspraken met de artsen met betrekking tot het afhalen van geneesmiddelen zijn hetzelfde. Ook hebben alle apotheken kluisjes voor het afhalen van chronische medicatie binnen en buiten openingstijden.
Activiteiten voor patiënten, zoals themaweken die Service Apotheken gedurende het jaar heeft, worden ook gezamenlijk georganiseerd. Hierbij kunt u denken aan een webinar over hart- en vaatziekte, maar ook aan bepaling van activiteit van bepaalde levereiwitten die van belang zijn voor verwerking van geneesmiddelen in het lichaam.